2011. október 20., csütörtök

04 - Glettputz

Hovatovább hatodik éve lakom a lakásomban, melyet alapvetően szeretek, bár régi, meg összegányolt épület lévén elég sok baj van vele. Vizesedik alulról, felül néha beázik. A tetőre költeni kéne sokat, de én már nem akarok. Így elhatároztam, hogy megválok tőle.
Most a szépítgetési fázis van, glettelek, festek, ahol kell vakolok is.

Éveken keresztül ezt csináltam. Gletteltem, festettem, ahol kellett vakoltam is. Sőt falaztam, hideg-, meg melegburkoltam, fugáztam, villanyt szereltem, betonoztam. Magyarán spóroltam. Vagy a fene tudja, mert közben meg másra nem volt idő.

A nyomor, meg az elkeseredettség egy normális emberből azt préseli ki, hogy előre menekül, hogy csinál akármit, valamit. Változtat a körülötte lévő világon, hogy jobb legyen, hogy jobban éljen benne, hogy a szűk kis életcsövön olajozottabban préselődjön, csusszanjon tovább. Én is ezt tettem, igazából nem voltam, voltunk olyan helyzetben, hogy építkezhessünk, csak az igény volt, meg az álmodozás, így csináltam magam. És bár sok év elment így, sok félkész dolog között éltünk, ami lelombozó egy idő után (és persze motivál a befejezésre), de sokat tanultam is belőle.

Például azt, hogy hogyan kell glettelni:
Elmégy a multiba azzal a céllal, hogy megveszed az előre kikevert masszát, gondolván, hogy majd elég lesz egy 5 kilós zsákkal. Mikor látod a polcon, rájössz, hogy kevés, de persze a pénzed is kevés, így megveszed az olcsóbb poralapút, amit majd te keversz össze vízzel.

Vödör keresés, pucolás. Víz, bele a por, keverőszár a gépbe, trutyizás. Megállapítod, hogy még nem felejtettél el glettelni, mert most is jól megy. A kikevert adag pont elfogy, mire menned kell koncerthelyszíneket meózni a karácsonyi Golestan koncerthez.
Másnap újabb adag kever a második réteghez. Na, de a maradék porhoz túl sok vizet adsz, így híg marad. Fejvakarás, kamrában régi glett megtalál, aljas módon azzal "feljavít", amitől jó lesz az állag, de hamar megköt. A felét kidobod, mert már kenhetetlenül kemény. Ha megint lesz pénzed, akkor majd elmégy a multiba még egy zsákért.

Szóval így megy ez.

Nincsenek megjegyzések: